← Ar an láimh eile tagraíonn "cultúr" do ghnáthnósanna maireachtála atá ag formhór na ndaoine. 🔊
← Ar ndóigh, bíonn gach mórchultúr breac le fochultúir agus fo-fhochultúir go dtí go dtagann tú go dtí an teaghlach nó an duine aonair - ach san am céanna "is ar scáth a chéile a mhaireann na daoine" mar a deir an seanfhocal agus ní bhíonn éinne beag beann ar an gcultúr ina bhfuil sé fréamhaithe. 🔊
← Bhí tuairimí ann, cosúil le hipitéis Sapir-Whorf, a mhaígh go raibh tionchar ag struchtúir na teanga ar struchtúir na hintinne agus ar an gcultúr. 🔊
← Ar an láimh eile, d'fhéadfaí a mhaíomh gurb í an timpeallacht a mhúnlaíonn struchtúir na teanga. 🔊
← Ní bhíodh sé de nós "glas" a thabhairt ar rud saorga ar nós péinte nó aon dathanna a chuirfeá ar phictiúr - uaine a bhíodh air seo. 🔊
← Níl anseo ach samplaí beaga den tslí a tharraingíonn an teanga aird an duine ar ghnéithe difriúla den réalachas, más ann a leithéid. 🔊
← Nuair atá léargas coiteann ag pobal ar leith ar an saol is féidir a rá go bhfuil cultúr ar leith acu. 🔊
← Ba é an cultúr Gaelach ba threise suas go dtí an t-ochtú haois déag ach diaidh ar ndiaidh d'athraigh sé sin go dtí go raibh an chumhacht ar fad ag cainteoirí Béarla faoin 18ú aois. 🔊
← D'éirigh sé deacair dul ar aghaidh sa saol gan Bhéarla agus faoin mbliain 1901 ní raibh fágtha sa tír ach fiche míle duine a bhí gan Béarla de shaghas éigin. 🔊
← Le bunú an tSaorstáit, cuireadh an-bhéim ar athbheochan na Gaeilge agus ba é an aidhm a bhí ag Conradh na Gaeilge ná go mbeadh an Ghaeilge mar theanga na tíre agus go dtógfadh sí áit an Bhéarla go hiomlán. 🔊
← Ar ndóigh, ní mar a shíltear a bhítear, agus lean na ceantair Ghaeltachta ag cúngú go dtí an lá atá inniu ann. 🔊
← D'fhéachtaí anuas ar mhuintir na nGaeltachtaí sna bailte móra, sa Daingean, i gcathair na Gaillimhe agus i Leitir Ceanainn. 🔊